Zjedz coś smacznego i zrób coś dobrego

Pomaganie nigdy nie było łatwiejsze! Możecie zjeść pyszną pizzę, sushi, ramen lub słodkości, a przy okazji pomóc Grupie Ratuj – organizacji, która na co dzień opiekuje się porzuconymi i skrzywdzonymi czworonogami. Wszystko za sprawą kolejnej edycji akcji „Zjedz coś smacznego = Zrób coś dobrego”.

fot. Ewelina Gierszewska

To wspólna inicjatywa Piotra Cioska, znanego w sieci jako Wrocławski Smakosz oraz dziesięciu lokalnych restauracji. Od 1 października do 30 listopada w ich menu możecie znaleźć specjalnie przygotowane pozycje, a część zysku z ich sprzedaży trafi właśnie do potrzebujących zwierząt. – Zima to szczególnie trudny czas dla zwierząt w schroniskach. Niskie temperatury, większa liczba chorób i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że potrzeby są ogromne. Dlatego ponownie powracamy z akcją, która w poprzednich latach udowodniła, że Wrocław potrafi działać razem i skutecznie pomagać – komentuje Ciosek.

Gdzie zjemy i co zjemy? 

Chleboteka (dostępność we wszystkich lokalizacjach Chleboteki) – Pączek z powidłami śliwkowymi i cynamonowym lukrem. Cena = 9,5 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny.

Cimone (ul. Wielkopolska 72) – Pizza neapolitańska z pomidorami pelati Gustarosso, z mozzarellą fior di latte, salami picante, cebulą z tropei, ricottą, oregano i miodem z peperoncino. Cena = 52 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny.

Cimone Piccolo (ul. Wielkopolska 72) – Focaccia z kremem z pieczonej papryki, świeżą ricottą, włoską dojrzewającą karkówką coppa oraz bazylią. Cena = 42 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny.

Elen Food & Friends (ul. Księcia Witolda 32C) – Tacosy Big Mac, czyli dwie tortille z wołowiną, cheddarem, sałatą lodową, autorskim sosem Big Mac, pudrem z boczku, prażoną cebulką i piklami. Cena = 40 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny.

 

Hoshi Sushi (ul. Sarnia 2 oraz ul. Strzegomska 3b/3C) – Zestaw sushi (30 szt.), w którym znajdziecie pistacjowe futomaki z krewetką w tempurze, uramaki z pieczonym łososiem i awokado w hoshi, futomaki z łososiem i krewetką w pikantnej tempurze, rolkę w tempurze z tatarem z łososia i kumkwatem oraz uramaki z gravlaxem. Cena = 179 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny.

Oyche Döner (ul. Strzegomska 208) – Bowl z łódeczkami ziemniaczanymi, kurczakiem, colesławem, piklami, cebulą, azjatyckim marynowanym czosnkiem, smażonym kalafiorem, szczypiorkiem i orzechami nerkowca. Do wyboru 2 sosy. Cena = 32 zł, z czego 30% trafi na cel charytatywny.

 

Pierogi&Co (ul. Polaka 12) – Pumpkin Spice Śląskie, czyli kluski śląskie ze śliwkami, brązowym masłem, bułką tartą, pumpkin spice i lodami śmietankowymi. Cena = 36 zł, z czego 15% na cel charytatywny.

Pizza Si alla Romana (ul. Bogusławskiego 103) – Pizza rzymska z mozzarellą, scamorzą, prosciutto crudo, mielonym pieprzem, bazylią i sosem z żółtych pomidorów. Cena = 48 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny.

 

Żeberka (ul. Świętego Antoniego 23) – Żeberko wieprzowe duszone w sosie na bazie guinessa z ziołami, marchewką i cebulą. Podawane na puree ziemniaczanym z dodatkiem ogórka kiszonego i sosu chrzanowego. Cena = 69 zł, z czego 15% trafi na cel charytatywny.

Vegan AF Ramen (ul. Oławska 12b) – Pumpkin Spice Ramen, czyli aromatyczny bulion dyniowy z miso, olej z pestek dyni, chrupiące chipsy z batata, batat w tempurze, smażone boczniaki, prażone pestki dyni i słonecznika oraz świeża roszponka, dymka i nori. Cena = 48,90 zł, z czego 20% trafi na cel charytatywny. W Vegan AF Ramen za 5 zł można kupić dodatkowo specjalne psiasteczka. Całość tej kwoty również trafia na konto zwierzątek z Grupy Ratuj.

UWAGA: Akcja obowiązuje przy zakupach stacjonarnych oraz poprzez strony internetowe restauracji biorących udział w akcji. Nie działa w innych aplikacjach do zamawiania jedzenia.

Warto podkreślić, że to już 4. edycja akcji „Zjedz coś smacznego = Zrób coś dobrego”. Razem z mieszkańcami miasta i restauratorami wcześniej wspieraliśmy Wrocławskie Centrum Opieki i Wychowania, Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu oraz małą Michalinkę, która cierpi na rzadką i nieuleczalną chorobę skóry.

Frekwencja wrocławian, ich dobre słowo i zaangażowanie podczas poprzednich edycji pokazuje, że takie akcje mają ogromny sens. W jej trzecim wydaniu udało się sprzedać prawie 6100 szt. charytatywnych pozycji, także liczby mówią same za siebie. W imieniu wszystkich restauracji zapraszam Was do jedzenia… I pomagania! – puentuje Piotr Ciosek.

Materiał powstał na podstawie informacji przesłanych przez organizatorów akcji.